De samlede aktiviteter hos FREJ.DK med salg af erhvervsflytning, montage af møbler og logistikservice slog alle rekorder i 1. halvår 2019.

Omsætningen steg i årets første 6 måneder med hele 21%, sammenlignet med samme periode af 2018. Og det var 10. år i træk med organisk positiv vækst i omsætningen. Alene i perioden fra 2015 til 2019 er omsætningen steget med langt over 300%.

“Vi fortsætter med at styrke markedspositionen indenfor møbelbranchen i Danmark. Som 3.parts serviceleverandør (B2B) indenfor logistikhåndtering, leveringsservice og montage af møbler, samt erhvervsflytninger, udgør vi et unikt tilbud til producenter og leverandører af erhvervsmøbler til det professionelle marked, fortæller Mikael Simonsen, Partner og ansvarlig for forretningsudvikling”.

Også bundlinjen har med en stigning i nettoresultatet på 13,5% fulgt med udviklingen i 1. halvår af 2019. Igennem 2017 og 2018 var bundlinjen præget af store investeringer til etablering af ny afdeling i Århus, så FREJ.DK nu kan betjene erhvervskunder i hele landet, men fra 2019 er fokus igen på at skabe et solidt nettoresultat og konsolidere virksomheden.

Væksten hos FREJ.DK er sket på alle primære forretningsområder. Således steg omsætningen på montage af møbler med hele 56% og salget af logistikydelser med 21%.

“Faktisk er FREJ.DK blevet Danmarks største montagefirma af kontormøbler. Møbelmarkedet har efterhånden lært, at der er bedre driftsøkonomi i at outsource serviceopgaver med levering og montage, specielt når det gælder store projektopgaver med indretning af nye møbler til erhvervslivet. Men også de store kontorhuse blandt Top1000 virksomheder benytter FREJ.DK til interne flytninger og varetagelse af inventar og IT, fortæller Mikael Simonsen. Vores forretningsmodel hos FREJ.DK er utrolig skalérbar og mange andre brancher, udover møbelbranchen, har tilsvarende behov for leveringsservice og montage”.

For tiden analyseres også markedets behov for aftenleveringer omkring de store byer. Mange private forbrugere, ikke mindst online-købere, ønsker levering af nye møbler og andre større forbrugsgoder på et tidspunkt om aftenen, hvor kunden selv kan være til stedet ved modtagelsen og i øvrigt har overstået dagens arbejde og andre gøremål.

“For FREJ.DK giver det rigtig god mening at overveje udvidelse af vores arbejdsdag med ekstra 8 timer. Vi har egne kapaciteter med lagre og biler til rådighed i aftentimerne over hele landet, så udnyttelsesgraden af vores ressourcer vil kunne få et skub i den rigtige retning, slutter Mikael Simonsen”.